Calea Neofitului
Din cartea Elemente oculte in lumea globalizata
Ionescu
Dan
“ Singurul mod de a
il sluji pe Zeu este acela de a nu fi rau “ – Hermes Trismegistus
Capitolul I : Calea neofitului
Pentru a înțelege calea neofitului mai intai trebuie sa definim ce inseamna a fi un neofit. Putem spune ca acesta este persoana care a abandonat un sistem de credinte si care a aderat de curand la alta, el nefiind pe deplin initiat. In cartea Contributii la Problema Viselor ,Silviu Rusu spune “ Cine vrea sa progreseze ,acela trebue sa abandoneze credinta oarba, trebuie sa isi dea seama ,ca nici o carte nu e infalibila ,deoarece cunostinta noastra despre adevar este progresiva si fiecare zi ne aduce cate o cunostinta noua . “
Convertirea se face pe baza unei examinari atente asupra sistemului de credinta/spiritualitate actuala. In majoritatea cazurilor, acest sistem presupune o credinta monoteista. In ce priveste crestinatatea, aceasta mai atent examinata gasin din ce in ce mai multe nereguli si lucruri absurde predicate in fiecare colt al lumii. Dupa spusele lui Edward Gibbon , crestinatatea este probabil cea mai veritabila forma de manipulare exprimata prin institutii ce ar trebui sa predice iubirea universala,insa ea o transforma intr-o corporatie multinationala de profit care de-a lungul istoriei nu mai are nici cea mai mica legatura cu nucleul sau filozofic .Astfel, el spune ca tot ce se alfa in teologia (theos-zeu, logos- gandire,principiu ) crestina este imprumutata din celelalte culturi pentru ca cetatenii de rand ce inca aveau vechile credinte in zei sa se poata converti mai usor la crestinism, gasind astfel elemente comune din vechile religii.
Asadar, neofitul are responsabilitatea de a cerceta amanuntit vechiul sistem de valori si a adopta o pozitie sceptica fata de urmatoarea alegere spirituala.
Pentru a aduce lumina asupra unor chestiuni trebuie mentionat ca odata ce am stabilit corelatia dintre crestinism si vechiul set de valori antice putem intelege mai bine deosebirile in ce priveste ideologia acestor religii.
Pornind de la cuvantul pagan [pagan- lat.] care se refera defapt la marea majoritate a cetatenilor unui stat si anume la tarani si unii proprietarii de pamant , locuitori ai mediului rural , observam cu exactitate manipularea creata de biserica crestina . In logica acestui lucru trebuie argumentat ca la sfarsitul imperiului roman mare parte a populatiei migreaza din zonele urbane catre cele rurale, astfel incat marea majoritate a oamenilor de rand [ plebei ] se afla in sate si mici comunitati ducand o viata agricola,iar nobilimea traieste in oras sau intr-un mediu fortificat (castele,castre, forturi,etc). Crestinismul asadar si-a inceput dominatia spirituala in randul nobilimii [patricienilor] ,unde odata convertiti, biserica avea toata structura administrativa si economica la indemana pentru a prelua farghiile puterii. Fie ca vorbim de o putere spirituala sau o putere politica, acest lucru arata ca biserica detinea puterea absoluta pe ambele planuri . Neofitul,asadar nu se poate intrepta catre ceva ce este dogmatic,constrangator catre persoana sa , exigent peste masura , ceva care a comis nenumarate crime si se face vinovat de genocid in ce priveste cunosterea ; pe parcursul lucrarii vom putea observa cateva din imprumuturile crestinismului din diverse religii antice si culte.
Odata ce neofitul vede limpede aceste chestiuni se poate indrepta catre gnostica, catra cunoastere [ greaca gnosis = cunoastere ] ' scopul cunoasterii este de a cunoaste Divinitatea / Universul iar secretul acestui fapt este ca Divinitatea pe care o cautam, referindu-ne la microcosmos rezida si interactioneaza inauntrul nostru, Zeul asadar este unul launtric pentru ca fiecare din noi are capacitatea de a fi iluminat.
Ce este ocultul ?
Putem spune ca parcursul celui care vrea sa fie initiat ,calea neofitului este aceea a ocultului.Acesta provine din cuvantul lat. " occultus " ce inseamna ascuns sau secret, lafel ca sinonimul sau arcanum ori arcana - ce inseamna secret, tinut ascuns .
De aceea mai putem folosi cuvantul de arcana cand studiem ocultismul. Acesta face referire la invataririle si filozofiile preistorice si antice considerate secrete.
Care este scopul studierii ocultului ?
Jung spunea, “Daca nu are niciun
scop anume,studiul este doar un capriciu al mintii “ . In primul rand
neofitul trebuie sa inteleaga ca ocultul nu are legatura cu idolatria de niciun
fel ,nici cu satanismul traditional, theistic sau de alta natura si voi incepe
a detalia despre ocultism printr-o anectoda despre cunoasterea de sine din
filozofia hindusa.
Se spune ca odata demult, fiecare dintre oameni era
inzestrat cu un har divin. Din respect si dorinta de a nu-i subaprecia pe
ceilalti zei, zeul suprem Brahman s-a decis intr-o zi sa le ia
oamenilor acest har divin si sa-l ascunda foarte, foarte bine, astfel incat sa
nu fie foarte usor de gasit.
Drept pentru care a cerut necontenit parerea slujitorilor
sai, departe de urechile celorlalti zei.
Unul dintre ei i-a sugerat lui Brahman ca ar fi bine sa
ascunda divinul din oameni in adancurile pamantului. Auzind acestea, zeul
suprem a obiectat, spunand ca nu ar fi o ascunzatoare potrivita deoarece
oamenii cu firea lor iscoditoare sigur ar sapa in cele mai adanci locuri si ar
gasi harul.
Un al doilea slujitor a sugerat ca harul sa fie ascuns
in adancurile oceanelor. Insa din nou Brahman a obiectat deoarece stia ca
in foarte scurt timp, omul cu puterea sa va cauta sa exploreze cele mai adanci
locuri din oceane.
Un al treilea slujitor, intr-o incercare disperata de a gasi
o solutie, a spus printre stele. “Ii cunosc mult prea bine pe oameni”, a
completat Brahman. “Sunt atat de curiosi incat vor incerca sa desluseasca in
totalitate tainele universului pana vor gasi harul. Deci nici acolo nu e locul
potrivit.”
Si pentru ca aceste sugestii nu au fost “indestulatoare”,
Brahman s-a vazut in fata faptului de a gasi singur un raspuns. Dupa cateva
minute de cugetare, a propus ca harul divin sa fie ascuns acolo unde omul
nu se va gandi niciodata sa-l caute, adica in profunzimile propriei sale
fiinte.
Asadar, calea
neofitului este una de autocunoastere,autoperfectionare ,iar studiul ocultului
presupune cunoasterea de sine stapanita indeajuns de bine pentru a parcurge
drumul catre iluminare ' acel concept spiritual prin care omul este imaginea
lui Dumneeu , asadar imaginea propriei sale inteligente ,mai exact aceea a
subconstientului ; pentru ca iluminatul este propriul sau Zeu si are toate
cunostinta pentru a duce o viata virtuasa pe pamant si poseda cunoasterea
astralului. H.P Blavatsky spunea “subiectul
artei o reprezinta omul ,iar obiectul ei este perfectionarea omului “ (
Isis dezvaluita ) ; tinand cont de relatia ocultismului cu psihologia , Blavatsky avea dreptate .
Ocultimsul in relatia cu religia monoteista
Trebuie spus ca cele doua nu se exclud neaparat dar din cauza politicii si supresiei de sute de ani a crestinismului si religiei musulmane asupra ocultismului , o colaborare in acest sens este strict una la nivel personal cu oameni deschisi mental .
Pornind de la afirmatia :" Berehit balah Elohim
" [ La inceput a fost Dumnezeu/ Dumnezeu la plural ] ,ideea de rau este
exclusa cel putin pentru inceput ,dar dupa cum bine stim din biblia , Geneza ,
Satana / Sheitan / Lucifer isi face aparitia sub forma de sarpe si il indeamna
pe Adam si Eva sa manance din pomul cunoasterii, astfel ei stiu de atunci
incolo ce este bine si ce este rau. Lasand la o parte acesta poveste, consider ca
rau inseamna a fi ignorant iar faptul ca "sarpele" i-a ispitit , de altfel sarpele ca simbol in preistorie si
antichitatea timpurie reprezinta inelepciune, inteligenta si cunoastere. De
exemplu cultele neolitice din Nevali Cori , Gobleki Tepe ( circa 10.000 B.C )
arata simbolul sarpelui desenat pe un cap uman ( din piatra ) ,astfel incat
putem deduce ca reprezinta inteligenta umana.
Putem incepe prin a spune ca biblia crestina este bazata pe
cele doua testamente :
I. Tanah - primul testament ( iudaic )
II. Caine Dieteke - al doilea testament - apostolic ( in
greaca )
Din ultimul testament se impart opiniile in doua grupuri mari
religioase si anume crestinismul ortodox ( din greaca - dreapta
cunoastere ) si catolic . Noi , ca populatie crestin-ortodoxa avem acest
sistem religios adoptat de la bizantini si trebuie sa ne gandim ca elementul de
folclor romanesc nu face parte din bagajul bisericesc ci din traditia noastra
"pagana" . Pentru a studia aceste lucruri nu trebuie sa primim mai
departe de etimologie ' de altfel , cuvantul Dumnezeu - provine din cele mai vechi
scrieri si este tradus ca [ Domnezeu ] ,adica Domnul - Zeu ,cuvantul diind
la origini mult mai vechi decat crestinismul european, drept dovada, la greci
(antichitate) Theos este Zeul , iar cum am adoptat cuvantul biserica din
grecescul basilica [ basileus - rege , basilica - casa regelui, casa lui
Dumnezeu, ) lafel de bine putem adopta toponimul Theos ,iata deci :
" Domnul- Zeu " - inseamna ca zeului i se atribuie titulatura de
domn, unde dupa cum bine stim domn sau voievod era cel care domnea sau era
stapan peste o cetate sau tinut (pamant ca structura statala) ,astfel
Domnul-Zeu este stapanul zeilor.
In traditia geto-daca este enuntat binecunoscutul fapt ca
apartinem unei culturi politeiste, zamolxiene avand o influenta greceasca
prin riturile orfice ce erau practicate la Samothrace ( in Tracia) si prin
coloniile grecesti de la Olbia pana la Apollonia de-a lungul Marii Negre
timp in care cultura greceasca a favorizat o intelegere mistica credintei
noastre in comuniunea cu natura. In capitolul IV o sa vorbim detaliat de o
convietuire a paganismului in Romania si zona Balcanica cu crestinismul .
De ce ocultul este important astazi ?
De ce ocultul este important astazi ?
Tinand cont de traditia noastra bazata pe natura are un aspect de cult druidic desi separat de cel celtic , natura lucrurilor actuale ne arata ca lumea este un business, iar scopul acesteia este profitul prin sistemul international monetar format dintr-un colegiu al corporatiilor si determinat de legile afacerilor am gasit de cuviinta sa specific ca si in aceasta epoca globazilata , a mass-mediei , elementul ocult se gaseste adanc inradacinat in constiinta colectiva a oamenilor prin folclorul romanesc si traditie . Acesta tradita nu este supusa timpului si continua a exista prin forme diverse de superstitie , idei antice pagane si o cultura mistica daco-greaca. Totodata trebuie mentionat ca acesta carte doreste sa demistifice lucruri ce in constiinta multura raman nerezolvate sau iesite din afara normalului . Voi incerca sa demonstrez intr-o maniera logica ca nimic nu este in afara naturii si lucrurile despre care voi vorbi sunt cat se poate de normale.
Cunoasterea de sine
Calea neofitului este aceea de a se
cunoaste pe sine si a descoperi adevarul , insa pentru a descoperi adevarul nu
trebuie sa cadem in capcana conspiratiei . Primul pas pe care trebuie sa il
facem pentru a cunoaste adevarul este dialogul . A comunica, a ne face auzitii
,fie verbal sau prin scris se infaptuieste atunci cand nu ne este teama de a
vorbi deschis , patrunzand in toate chestiuile pe care le gasim cu putinta
folositoare. De asemenea este foarte important sa intelegem cum se produce
dialogul si anume faptul ca o persoana vorbeste cu cealalta si
nula cealalta . Asta inseamna ca trebuie sa existe un minim interes de
ambele parti, inclusiv a vorbitorului , apoi dupa vorbire urmeaza auzul, iar
"virtutea" auzului este ascultarea ' in urma ascultarii se produce
intelegerea comuna.
O conceptie gresita este aceea ca adevarul
este cel perceput din realitate de zi cu zi sau care este prezentata de oameni
si evenimente fara a face o analiza proprie a lucrurilor. Adevarul este astfel
separat de aceasta " realitate sociala" . In urma unui impact social
ne parvin o serie de informatii pe care nu intotdeauna le gestionam potrivit.
Lafel si parerea este o cale gresita spre adevar si se diferenetiaza de
supozitie pentru ca o parere intervine atunci cand se vorbeste despre ceva ce
nu se cunoaste, asadar neexistand cunoastere despre acel lucru, concluzionam
nici adevar despre aceasta. In urma unui fals adevar intervine controlul. Ideea
de control asupra populatiei se poate face prin trei moduri - individual,
religios si politic.
Ideea de control religios in doctrina crestina porneste
atunci cand episcopii si majoritatea oficialilor din biserica catolica , ariana,etc
au alcatuit inaintea consiliului de la Niceea un sistem organizat pentru a
destructura fostele ramasite ale paganismului. Dupa cum am aratat la inceput ,
Edward Gibbon in romanul sau celebru " Istoria declinului Imperiului
Roman" spune foarte clar cum religia crestina a adoptat multe trasaturi
din religiile considerate pagane , in speta din mitologia greco-romana,
egipteana si cea babiloniana / persana . Pentru referiri exacte puteti privi
figura lui Zeu si asemanarea sa cu picturile care il infatiseaza pe Dumnezeu ,
mitul potopului regasit in cultura greceasca dar si in cea babiloniana ,
assiriana in epopeea lui Ghilgames ; mitul invierii lui Ossiris deasemeni ,
imaginea maicii domnului cu pruncul si imaginea lui Isis ; ideea de dualism in
cultura mesopotamiana Ahura Mazda - Ahriman in religia zoroastriana si
dualismul crestinesc ; ideea de demoni si ingeri - [daimonii] din cultura
greaca care pot fi atat rai cat si buni , panteonul Anunnaki sumerian ; ideea
de monoteism si Dumnezeu regasita la Platon ca Demiurg , lafel intalnim aceasta
si la Hermes Trismegistus cand vorbeste despre Unicul Zeu ; cultului lui Mithra
si mithraismul ; cultul sarpelui si cultul preotilor caldeeni (babilonieni) .
Acest amalgam de idei neavand o centralizare concreta este supusa
ridicolului si este inabordabila din punct de vedere rational in cultura
crestina luand forma unor superstitii grosiere.
In legatura cu ideea de control politic, Nicollo Machiavelli
are cele mai patrunzatoare teorii cu privire la manipularea politica si
intelegerea sistemului de masa si psihologia maselor. Nicollo Machiavelli spune
ca toate lucrurile despre cum ar trebui sa fie un lucru , fie ca este vorba de
ordin politic,filozofic sau religios sunt pornite pe picior gresit fiindca nu
isi au baza in realitate ; astfel spune el , " omul are la baza faptele si
ceea ce merge in societate , nu ceea ce ar trebui sa fie , ci ceea ce este
" Machiavelli il da exemplu pe Septimus Severus, imparat roman din
perioada antica tarzie care a obtinut tronul prin mijloace ticaloase si
considerate josnice dar a reusit sa isi pastreze tronul pana la moartea sa
survenita din cauza naturale. Am dat acest lucru ca exemplu pentru a arata
caracterul manipulativ ce se regaseste peste tot in istoria universala si
faptul ca nu exista un deus ex machina care sa intervina , ci numai constiinta
individuala si colectiva. Asadar omul este capabil si in masura sa faca
nedreptati si sa pedepseasca dupa bunul plac fara vreo interventie divina
exterioara, pentru ca divinul este parte din el,acesta ii ofera intelepciunea
de care se poate folosi sau nu .
Este lesne de inteles ca fiecare persoana are dorintele si
propriile sale nevoi personale,acest lucru inseamna ca uiti usor de nevoile
altcuiva atunci cand ai propriile tale temeri,nevoi . Ideea de control
individual este imprimata in natura umana , anume sa ne dorim lucruri fie ca
ele sunt de natura materiala , sentimentala sau spirituala. Poftele fiecaruia
sunt din cele mai diverse ,dar in principiu la baza sta fericirea , care din punctul
meu de vedere este o conditiei a simturilor noastre, aceea de a ne simti bine ,
lucru care ne face intr-un final sclavii propriilor noastre nevoi , iar natura
umana este fara margine caci odata ce isi satisface o nevoie apare alta . In
implinirea acestei nevoi se regaseste nevoie de control individual.
Aceasta se gaseste in dorinta posesiva a omului ,iar tabloul uman nu este
acela de persoana altruista ,ci in natura sa omul este indivual /poseviv si nu
colectiv ,dorinta elementara este aceea de a pune propiul interes pe prim plan,
de a exercita un anume control asupra celuilalt.
Insa, calea neofitului trebuie sa aiba la baza cu totul o
alta gandire. Omul este o fiinta sensibila totodata in sensul ca simte si are
un aspect emotional de necontestat. Omul este legat de emotiile sale si ale
altora cu care interactioneaza zi de zi , acestea provin din diverse intamplari
sau asociatii de evenimente care pun stapanire pe el. Majoritatea oamenilor nu
isi dau seama de faptul ca emotiile si dorintele lor ii controleaza
viata.
Calea oculta , cea a magului este de a avea ratiunea si
cumpatarea de sine ce formeaza intelepciunea ,magul este singurul in masura sa
faca ce doreste cu viata sa , pentru ca este stapan pe aceasta.
Neofitul trebuie sa stie ca este inzestrat de la Natura cu
trei calitati elementare in calea spre iluminare :
·
cunoasterea - prin aceasta cautam
diversitatea
·
ratiunea - prin aceasta o distingem
·
inteligenta - prin aceasta avem bucuria de a o
intelege
Neofitul ajunge la
cunoastere in urma initierii . Initierea reprezinta un drum ales de neofit
catre o structura a domeniului respectiv fara a avea un sfarsit previzibil ,
intitierea este prezinta si continua pe tot parcursul vietii prin acumularea de
cunostinte . Aceasta prezinta doua valente si anume initierea spirituala si
initierea ritualica. Initierea spirituala are loc in cadrul intim al
initiatului si are un caracter personal fata de initierea ritualica care are
loc de obicei intr-un spatiu comun. Initierea spirituala poate dura ani
de zile pe cand cea ritualica cateva minute , cel ce este initiat devine un
discipol , tot acest proces al initierii fiind infaptuit cu ajutorul
cunoasterii. Se numeste mag sau vrajitor (saman, druid,etc) cel care
practica artele oculte iar maestru cel care invata pe altii ocultul si poseda o
cunoastere integrala.
In concluzie, calea
neofitului reprezinta calea spre cunoastere fara preconceptii sau frica, iar
pentru ca am mentionat elementul frica putem spune ca aceasta reprezinta o
alegere si nu o conditie , iar tot ce credem ca ne poate rani este o alegere a
noastra cum privim aceste lucruri.Atunci cand intelegem cuvintele lui Hermes
Trismegistus " Totul este spirit , Universul este mental" intelegem
defapt ca nimic nu se face fara acordul nostru subconstient si constient si
nimic nu ne poate rani atat timp cat Universul microcosmic este unul
creat de propriul intelect.
In urmatorul capitol vom studia cum putem aborda ocultismul
si diverse paralelisme ale stiintelor.
Comments
Post a Comment