Calea Neofitului





Din cartea Elemente oculte in lumea globalizata
                                                                                                                                          Ionescu Dan

“ Singurul mod de a il sluji pe Zeu este acela de a nu fi rau “ – Hermes Trismegistus


Capitolul I : Calea neofitului




       Pentru a înțelege calea neofitului mai intai trebuie sa definim ce inseamna a fi un neofit. Putem spune ca acesta este persoana care a abandonat un sistem de credinte si care a aderat de curand la alta, el nefiind pe deplin initiat. In cartea Contributii la Problema Viselor ,Silviu Rusu spune “ Cine vrea sa progreseze ,acela trebue sa abandoneze credinta oarba, trebuie sa isi dea seama ,ca nici o carte nu e infalibila ,deoarece cunostinta noastra despre adevar este progresiva si fiecare zi ne aduce cate o cunostinta noua .
       Convertirea se face pe baza unei examinari atente asupra sistemului de credinta/spiritualitate actuala. In majoritatea cazurilor, acest sistem presupune o credinta monoteista. In ce priveste crestinatatea, aceasta mai atent examinata gasin din ce in ce mai multe nereguli si lucruri absurde predicate in fiecare colt al lumii. Dupa spusele lui Edward Gibbon , crestinatatea este probabil cea mai veritabila forma de manipulare exprimata prin institutii ce ar trebui sa predice iubirea universala,insa ea o transforma intr-o corporatie multinationala de profit care de-a lungul istoriei nu mai are nici cea mai mica legatura cu nucleul sau filozofic .Astfel, el spune ca tot ce se alfa in teologia (theos-zeu, logos- gandire,principiu ) crestina este imprumutata din celelalte culturi  pentru ca cetatenii de rand ce inca aveau vechile credinte in zei sa se poata converti mai usor la crestinism, gasind astfel elemente comune din vechile religii.
   Asadar, neofitul are responsabilitatea de a cerceta amanuntit vechiul sistem de valori si a adopta o pozitie sceptica fata de urmatoarea alegere spirituala.
   Pentru a aduce lumina asupra unor chestiuni trebuie mentionat ca odata ce am stabilit corelatia dintre crestinism si vechiul set de valori antice putem intelege mai bine deosebirile in ce priveste ideologia acestor religii.

   Pornind de la cuvantul pagan [pagan- lat.] care se refera defapt la marea majoritate a cetatenilor unui stat si anume la tarani si unii proprietarii de pamant , locuitori ai mediului rural , observam cu exactitate manipularea creata de biserica crestina . In logica acestui lucru trebuie argumentat ca la sfarsitul imperiului roman mare parte a populatiei migreaza din zonele urbane catre cele rurale, astfel incat marea majoritate a oamenilor de rand [ plebei ] se afla in sate si mici comunitati ducand o viata agricola,iar nobilimea traieste in oras sau intr-un mediu fortificat (castele,castre, forturi,etc). Crestinismul asadar si-a inceput dominatia spirituala in randul nobilimii [patricienilor]   ,unde odata convertiti, biserica avea toata structura administrativa si economica la indemana pentru a prelua farghiile puterii. Fie ca vorbim de o putere spirituala sau o putere politica, acest lucru arata ca biserica detinea puterea absoluta pe ambele planuri . Neofitul,asadar nu se poate intrepta catre ceva ce este dogmatic,constrangator catre persoana sa , exigent peste masura , ceva care a comis nenumarate crime si se face vinovat de genocid in ce priveste cunosterea ; pe parcursul lucrarii vom putea observa cateva din imprumuturile crestinismului din diverse religii antice si culte.
    Odata ce neofitul vede limpede aceste chestiuni se poate indrepta catre gnostica, catra cunoastere [ greaca gnosis = cunoastere ] ' scopul cunoasterii este de a cunoaste Divinitatea / Universul iar secretul acestui fapt este ca Divinitatea pe care o cautam, referindu-ne la microcosmos rezida si interactioneaza inauntrul nostru, Zeul asadar este unul launtric pentru ca fiecare din noi are capacitatea de a fi iluminat.

Ce este ocultul ?

   Putem spune ca parcursul celui care vrea sa fie initiat ,calea neofitului este aceea a ocultului.Acesta provine din cuvantul lat. " occultus " ce inseamna ascuns sau secret, lafel ca sinonimul sau arcanum ori arcana - ce inseamna secret, tinut ascuns .
De aceea mai putem folosi cuvantul de arcana cand studiem ocultismul. Acesta face referire la invataririle si filozofiile preistorice si antice considerate secrete.

Care este scopul studierii ocultului ?
   
     Jung spunea, “Daca nu are niciun scop anume,studiul este doar un capriciu al mintii “ . In primul rand neofitul trebuie sa inteleaga ca ocultul nu are legatura cu idolatria de niciun fel ,nici cu satanismul traditional, theistic sau de alta natura si voi incepe a detalia despre ocultism printr-o anectoda despre cunoasterea de sine din filozofia hindusa.
 Se spune ca odata demult, fiecare dintre oameni era inzestrat cu un har divin. Din respect si dorinta de a nu-i subaprecia pe ceilalti zei, zeul suprem Brahman s-a decis intr-o zi sa le ia oamenilor acest har divin si sa-l ascunda foarte, foarte bine, astfel incat sa nu fie foarte usor de gasit.
Drept pentru care a cerut necontenit parerea slujitorilor sai, departe de urechile celorlalti zei.
Unul dintre ei i-a sugerat lui Brahman ca ar fi bine sa ascunda divinul din oameni in adancurile pamantului. Auzind acestea, zeul suprem a obiectat, spunand ca nu ar fi o ascunzatoare potrivita deoarece oamenii cu firea lor iscoditoare sigur ar sapa in cele mai adanci locuri si ar gasi harul.
Un al doilea slujitor a sugerat ca harul sa fie ascuns in adancurile oceanelor. Insa din nou Brahman a obiectat deoarece stia ca in foarte scurt timp, omul cu puterea sa va cauta sa exploreze cele mai adanci locuri din oceane.
Un al treilea slujitor, intr-o incercare disperata de a gasi o solutie, a spus printre stele. “Ii cunosc mult prea bine pe oameni”, a completat Brahman. “Sunt atat de curiosi incat vor incerca sa desluseasca in totalitate tainele universului pana vor gasi harul. Deci nici acolo nu e locul potrivit.”
Si pentru ca aceste sugestii nu au fost “indestulatoare”, Brahman s-a vazut in fata faptului de a gasi singur un raspuns. Dupa cateva minute de cugetare, a propus ca harul divin sa fie ascuns acolo unde omul nu se va gandi niciodata sa-l caute, adica in profunzimile propriei sale fiinte.   
  Asadar, calea neofitului este una de autocunoastere,autoperfectionare ,iar studiul ocultului presupune cunoasterea de sine stapanita indeajuns de bine pentru a parcurge drumul catre iluminare ' acel concept spiritual prin care omul este imaginea lui Dumneeu , asadar imaginea propriei sale inteligente ,mai exact aceea a subconstientului ; pentru ca iluminatul este propriul sau Zeu si are toate cunostinta pentru a duce o viata virtuasa pe pamant si poseda cunoasterea astralului. H.P Blavatsky spunea “subiectul artei o reprezinta omul ,iar obiectul ei este perfectionarea omului “ ( Isis dezvaluita ) ; tinand cont de relatia ocultismului cu psihologia , Blavatsky avea dreptate .


Ocultimsul in relatia cu religia monoteista 

   Trebuie spus ca cele doua nu se exclud neaparat dar din cauza politicii si supresiei de sute de ani a crestinismului si religiei musulmane asupra ocultismului , o colaborare in acest sens este strict una la nivel personal cu oameni deschisi mental .
   Pornind de la afirmatia :"  Berehit balah Elohim " [ La inceput a fost Dumnezeu/ Dumnezeu la plural ] ,ideea de rau este exclusa cel putin pentru inceput ,dar dupa cum bine stim din biblia , Geneza , Satana / Sheitan / Lucifer isi face aparitia sub forma de sarpe si il indeamna pe Adam si Eva sa manance din pomul cunoasterii, astfel ei stiu de atunci incolo ce este bine si ce este rau. Lasand la o parte acesta poveste, consider ca rau inseamna a fi ignorant iar faptul ca "sarpele" i-a ispitit  , de altfel sarpele ca simbol in preistorie si antichitatea timpurie reprezinta inelepciune, inteligenta si cunoastere. De exemplu cultele neolitice din Nevali Cori , Gobleki Tepe ( circa 10.000 B.C ) arata simbolul sarpelui desenat pe un cap uman ( din piatra ) ,astfel incat putem deduce ca reprezinta inteligenta umana.  
Putem incepe prin a spune ca biblia crestina este bazata pe cele doua testamente   :
I. Tanah - primul testament ( iudaic ) 
II. Caine Dieteke - al doilea testament - apostolic ( in greaca )
    Din ultimul testament se impart opiniile in doua grupuri mari religioase si anume crestinismul ortodox  ( din greaca - dreapta cunoastere )  si catolic . Noi , ca populatie crestin-ortodoxa avem acest sistem religios adoptat de la bizantini si trebuie sa ne gandim ca elementul de folclor romanesc nu face parte din bagajul bisericesc ci din traditia noastra "pagana" . Pentru a studia aceste lucruri nu trebuie sa primim mai departe de etimologie ' de altfel , cuvantul Dumnezeu - provine din cele mai vechi scrieri si este tradus ca [ Domnezeu ] ,adica Domnul - Zeu ,cuvantul diind la origini mult mai vechi decat crestinismul european, drept dovada, la greci (antichitate) Theos este Zeul , iar cum am adoptat cuvantul biserica din grecescul basilica [ basileus - rege , basilica - casa regelui, casa lui Dumnezeu, ) lafel de bine putem adopta toponimul Theos ,iata deci  : " Domnul- Zeu " - inseamna ca zeului i se atribuie titulatura de domn, unde dupa cum bine stim domn sau voievod era cel care domnea sau era stapan peste o cetate sau tinut (pamant ca structura statala) ,astfel Domnul-Zeu este stapanul zeilor. 
   In traditia geto-daca este enuntat binecunoscutul fapt ca apartinem unei culturi politeiste, zamolxiene  avand o influenta greceasca prin riturile orfice ce erau practicate la Samothrace ( in Tracia) si prin coloniile grecesti de la Olbia pana la Apollonia de-a lungul Marii Negre  timp in care cultura greceasca a favorizat o intelegere mistica credintei noastre in comuniunea cu natura. In capitolul IV o sa vorbim detaliat de o convietuire a paganismului in Romania si zona Balcanica cu crestinismul .


De ce ocultul este important astazi ?

    Tinand cont de traditia noastra bazata pe natura are un aspect de cult druidic desi separat de cel celtic , natura lucrurilor actuale ne arata ca lumea este un business, iar scopul acesteia este profitul prin sistemul international monetar format dintr-un colegiu al corporatiilor si determinat de legile afacerilor am gasit de cuviinta sa specific ca si in aceasta epoca globazilata , a mass-mediei , elementul ocult se gaseste adanc inradacinat in constiinta colectiva a oamenilor prin folclorul romanesc si traditie . Acesta tradita nu este supusa timpului si continua a exista prin forme diverse de superstitie , idei antice pagane si o cultura mistica daco-greaca. Totodata trebuie mentionat ca acesta carte doreste sa demistifice lucruri ce in constiinta multura raman nerezolvate sau iesite din afara normalului . Voi incerca sa demonstrez intr-o maniera logica ca nimic nu este in afara naturii si lucrurile despre care voi vorbi sunt cat se poate de normale.
Cunoasterea de sine
     Calea neofitului este aceea de a se cunoaste pe sine si a descoperi adevarul , insa pentru a descoperi adevarul nu trebuie sa cadem in capcana conspiratiei . Primul pas pe care trebuie sa il facem pentru a cunoaste adevarul este dialogul . A comunica, a ne face auzitii ,fie verbal sau prin scris se infaptuieste atunci cand nu ne este teama de a vorbi deschis , patrunzand in toate chestiuile pe care le gasim cu putinta folositoare. De asemenea este foarte important sa intelegem cum se produce dialogul si anume faptul ca o persoana vorbeste cu cealalta si nula cealalta . Asta inseamna ca trebuie sa existe un minim interes de ambele parti, inclusiv a vorbitorului , apoi dupa vorbire urmeaza auzul, iar "virtutea" auzului este ascultarea ' in urma ascultarii se produce intelegerea comuna.   
    O conceptie gresita este aceea ca adevarul este cel perceput din realitate de zi cu zi sau care este prezentata de oameni si evenimente fara a face o analiza proprie a lucrurilor. Adevarul este astfel separat de aceasta " realitate sociala" . In urma unui impact social ne parvin o serie de informatii pe care nu intotdeauna le gestionam potrivit. Lafel si parerea este o cale gresita spre adevar si se diferenetiaza de supozitie pentru ca o parere intervine atunci cand se vorbeste despre ceva ce nu se cunoaste, asadar neexistand cunoastere despre acel lucru, concluzionam nici adevar despre aceasta. In urma unui fals adevar intervine controlul. Ideea de control asupra populatiei se poate face prin trei moduri - individual, religios si politic. 
   Ideea de control religios in doctrina crestina porneste atunci cand episcopii si majoritatea oficialilor din biserica catolica , ariana,etc au alcatuit inaintea consiliului de la Niceea un sistem organizat pentru a destructura fostele ramasite ale paganismului. Dupa cum am aratat la inceput , Edward Gibbon in romanul sau celebru " Istoria declinului Imperiului Roman" spune foarte clar cum religia crestina a adoptat multe trasaturi din religiile considerate pagane , in speta din mitologia greco-romana, egipteana si cea babiloniana / persana . Pentru referiri exacte puteti privi figura lui Zeu si asemanarea sa cu picturile care il infatiseaza pe Dumnezeu , mitul potopului regasit in cultura greceasca dar si in cea babiloniana , assiriana in epopeea lui Ghilgames ; mitul invierii lui Ossiris deasemeni , imaginea maicii domnului cu pruncul si imaginea lui Isis ; ideea de dualism in cultura mesopotamiana Ahura Mazda - Ahriman in religia zoroastriana si dualismul crestinesc ; ideea de demoni si ingeri - [daimonii] din cultura greaca care pot fi atat rai cat si buni , panteonul Anunnaki sumerian ; ideea de monoteism si Dumnezeu regasita la Platon ca Demiurg , lafel intalnim aceasta si la Hermes Trismegistus cand vorbeste despre Unicul Zeu ; cultului lui Mithra si mithraismul ; cultul sarpelui si cultul preotilor caldeeni (babilonieni) .  Acest amalgam de idei neavand o centralizare concreta este supusa ridicolului si este inabordabila din punct de vedere rational in cultura crestina luand forma unor superstitii grosiere. 
     In legatura cu ideea de control politic, Nicollo Machiavelli are cele mai patrunzatoare teorii cu privire la manipularea politica si intelegerea sistemului de masa si psihologia maselor. Nicollo Machiavelli spune ca toate lucrurile despre cum ar trebui sa fie un lucru , fie ca este vorba de ordin politic,filozofic sau religios sunt pornite pe picior gresit fiindca nu isi au baza in realitate ; astfel spune el , " omul are la baza faptele si ceea ce merge in societate , nu ceea ce ar trebui sa fie , ci ceea ce este " Machiavelli il da exemplu pe Septimus Severus, imparat roman din perioada antica tarzie care a obtinut tronul prin mijloace ticaloase si considerate josnice dar a reusit sa isi pastreze tronul pana la moartea sa survenita din cauza naturale. Am dat acest lucru ca exemplu pentru a arata caracterul manipulativ ce se regaseste peste tot in istoria universala si faptul ca nu exista un deus ex machina care sa intervina , ci numai constiinta individuala si colectiva. Asadar omul este capabil si in masura sa faca nedreptati si sa pedepseasca dupa bunul plac fara vreo interventie divina exterioara, pentru ca divinul este parte din el,acesta ii ofera intelepciunea de care se poate folosi sau nu . 
Este lesne de inteles ca fiecare persoana are dorintele si propriile sale nevoi personale,acest lucru inseamna ca uiti usor de nevoile altcuiva atunci cand ai propriile tale temeri,nevoi . Ideea de control individual este imprimata in natura umana , anume sa ne dorim lucruri fie ca ele sunt de natura materiala , sentimentala sau spirituala. Poftele fiecaruia sunt din cele mai diverse ,dar in principiu la baza sta fericirea , care din punctul meu de vedere este o conditiei a simturilor noastre, aceea de a ne simti bine , lucru care ne face intr-un final sclavii propriilor noastre nevoi , iar natura umana este fara margine caci odata ce isi satisface o nevoie apare alta . In implinirea acestei nevoi se regaseste nevoie de control individual.  Aceasta se gaseste in dorinta posesiva a omului ,iar tabloul uman nu este acela de persoana altruista ,ci in natura sa omul este indivual /poseviv si nu colectiv ,dorinta elementara este aceea de a pune propiul interes pe prim plan, de a exercita un anume control asupra celuilalt. 
Insa, calea neofitului trebuie sa aiba la baza cu totul o alta gandire. Omul este o fiinta sensibila totodata in sensul ca simte si are un aspect emotional de necontestat. Omul este legat de emotiile sale si ale altora cu care interactioneaza zi de zi , acestea provin din diverse intamplari sau asociatii de evenimente care pun stapanire pe el. Majoritatea oamenilor nu isi dau seama de faptul ca emotiile si dorintele lor ii controleaza viata. 
    Calea oculta , cea a magului este de a avea ratiunea si cumpatarea de sine ce formeaza intelepciunea ,magul este singurul in masura sa faca ce doreste cu viata sa , pentru ca este stapan pe aceasta. 
Neofitul trebuie sa stie ca este inzestrat de la Natura cu trei calitati elementare in calea spre iluminare : 
·        cunoasterea - prin aceasta cautam diversitatea 
·        ratiunea - prin aceasta o distingem 
·        inteligenta - prin aceasta avem bucuria de a o intelege

   Neofitul ajunge la cunoastere in urma initierii . Initierea reprezinta un drum ales de neofit catre o structura a domeniului respectiv fara a avea un sfarsit previzibil , intitierea este prezinta si continua pe tot parcursul vietii prin acumularea de cunostinte . Aceasta prezinta doua valente si anume initierea spirituala si initierea ritualica.  Initierea spirituala are loc in cadrul intim al initiatului si are un caracter personal fata de initierea ritualica care are loc de obicei intr-un spatiu comun.  Initierea spirituala poate dura ani de zile pe cand cea ritualica cateva minute , cel ce este initiat devine un discipol , tot acest proces al initierii fiind infaptuit cu ajutorul cunoasterii.  Se numeste mag sau vrajitor (saman, druid,etc) cel care practica artele oculte iar maestru cel care invata pe altii ocultul si poseda o cunoastere integrala.
    In concluzie, calea neofitului reprezinta calea spre cunoastere fara preconceptii sau frica, iar pentru ca am mentionat elementul frica putem spune ca aceasta reprezinta o alegere si nu o conditie , iar tot ce credem ca ne poate rani este o alegere a noastra cum privim aceste lucruri.Atunci cand intelegem cuvintele lui Hermes Trismegistus " Totul este spirit , Universul este mental" intelegem defapt ca nimic nu se face fara acordul nostru subconstient si constient si nimic  nu ne poate rani atat timp cat Universul microcosmic este unul creat de propriul intelect. 
In urmatorul capitol vom studia cum putem aborda ocultismul si diverse paralelisme ale stiintelor.

Comments

Popular Posts